söndag 2 juni 2013

Yrken

Man borde ju ha valt ett hederligt yrke som sjuksköterska så sku man ha haft jobb idag. Men efter mina senaste visiter på sjukhushållet har jag kommit fram till att jag inte skulle vilja jobba där. Jag har banne mig utbildat mig till ämneslärare och då ska jag vara ämneslärare. Mitt ämne är religion. Då ska det vara religion. Jobb får ja säkert om 20 år åtminstone. Så de finns hopp.

Mina 5 top yrken:

1. Religionslärare (Så udda)
2. Huslig ekonomi lärare (fasiken va kär jag blev i ämnet..gammal kärlek rostar aldrig)
3. Engelska lärare
4. Präst (- språken..dom kommer jag aldrig i världen igenom. Det är bara face the fact här)
5. Klasslärare (Vet inte om jag skulle klara dom riktigt små, men 5-6or)

Kom mina små barn så ska vi laga andlig mat med tanr Heidi 

Om jag sku få välja va som helst:

1. Flygpilot
2. Sko designer
3. Cafë ägare
4. Framgångsrik krögare.
5. Roadare åt Metallica. Ha ha.
Nej e de en femte bänd medlem? ha ha 

Sånt som jag alltid vila göra och som gör mig som barn på nytt:

1. Att jobba på flygplats.
2. Att jobba på båt.
3. Bagare
4. Konditor.
Vänt tills ja skaffar min egen helikopter. 




1 kommentar:

Anonym sa...

Fina reflektioner! Borde lista så man inser var man står.
/Ulrika