lördag 15 juni 2013

Sommarlistan

Var kommer du att spendera din sommar?

Nå jag kommer att vara hemma i Vasa för det mesta. Det vankas också Ekenäs besök. 

Har du några sommar-måsten?
En konsert ska det vara, en natt med vänner och grillmat. 
Muse i år 

 Alla har någon favoritdel med sommarmånaderna, vad är din?
Nå jag gillar när det börjar bli lite mörkt igen och man får sitta ute på terassen med tända ljus. Så där i början av augusti är riktigt pupsigt.


Kommer du att jobba under sommaren, eller kommer du att ha semester?
Jag är arbetssökande så jag är ledig. Ibland känns det ledigt medan det ibland känns riktigt jobbigt att tänka att man har ingenstans att gå till i höst.

Festivalplaner?
Inga festivaler i år. Vi va nästan påväg till provinssi idag. 
Kommer du att göra någon resa?
Jeps. Jag kommer att åka till Berlin. 


Bästa platsen att ta ett dopp på?
Österby beachen..no doubt..

Hangö beachen detta dock..


Vad är den, enligt dig, bästa grillmaten?
Grillade laxknyten och grillat kött överhuvudtaget. 

Vet du redan vad din sommarplåga kommer att vara?
 Girl is on fire-Alicia Keys. 

Några inplanerade dagsutflykter?
Vinterbild :D
Nej, inga planer. Bara cykelturer i den österbottniska bondidyllen :D


 Var är det störst sannolikhet att man hittar dig en solig sommarkväll?
På terassen(hemma) med lap toppen. 
 Vad är din favoritglass och varifrån köper du den helst?
Papagallo. Från en kiosk i Ekenäs 
Har du någon inplanerad sommarlektyr?
Ja. Jag ska läsa mina tidningar som jag sparat från våren. Böckerna jag köpte kring jul. 

Kommer du att göra något den här sommaren, som du inte gjort tidigare?
Vara arbetssökande. 
Hur ser din ultimata sommardag ut?
Vakna tidigt på morgonen( nåja 8 tiden) , Morgonpromenad, slappas i solen, grillmat, terasshäng

Inga kommentarer: