fredag 14 juni 2013

Fredagskänslan och tapeter

Idag är det Fredag och fredagar har alltid varit min favoritdag. Tänk den där känslan av helg när man lämnar jobbet. Fina grejor. Fast jag är "ledig" så infaller fredagskänslan. Satt just och berättade om barndomsfredgarna för mr.C. Då vi åt franskis och något annat onyttigt. (När jag första gången fick helt vanlig husmanskost på en fredag kändes det riktigt konstigt) De va dammtorkning till en gåva i toner. Det kan ju hända att jag blandar på dagarna. Kan vi faktiskt ha städa på fredagar? Annars har jag sovit mycket idag. Sen vakna jag till och för en liten stund blev jag lite rädd för min passivtet. Rykte upp mig.Baka två kakor. Kolla jobb.fi/mol.fi och fick lite fredagsfeelis.

När jag sen satt mig framför datorn börja jag surfa på tapeter. Detta har inte hänt på ett bra tag. Vårt kök är ännu helt vitt (resten av lägenheten oxå) Lite färg skulle vara på plats. Jag drömmer ju lite om färgerna : brunt/vitt/lime grönt. 

Här bakom detta vitrinskåp skulle de komma en färgrann tapet. Eventellt målar jag om  vitrinskåpet. 

Skåd nu va vitt och tomt de idag 



Alternativ 1. Hel brunt. 

Alternativ 3. Brunt med mönster. Vi älskar mönsterpassning. 


Vår vita tapet i vardagsrummet har liknande mönster

Kombinera olika nyanser 

Go nuts 
Fint. 
Eller så en NY vägg..
Yes, please 
Denna :) 


Inga kommentarer: