tisdag 4 juni 2013

Regnkåpan och matintaget

Jag undrar om regnkåpor är gjorda för cykelturer i regn och storm. Eftersom mannen hade bilen idag måste jag ta peden till polisstation. Tog en lång funderare på om jag skulle ta regnkåpan eller rocken. I regnrocken får man ju i alla fall bastufeelis så jag tog regnkåpan. Banne mig..batman sku ha skämmas över sin kåpa där jag susa på Helkaman. Jag såg säkert ut som ett tält som blåst bort i stormen. Jag var torr om axlarna. Sen kunde någon komma på vindrutetorkare till glasögonen. Jag var som ett blint tält där jag susa fram. Min visit till polisstationen var passförnyelse.

Annat..

Nu när jag lallar på här hemma kan jag ju inte gå till färdigdukat bord. Det är lyxen med att jobba. Nu måste jag laga mat varje dag. Egentligen är det inget problem men ack så tråkigt att äta ensam och att laga sallad åt en person. Måste göra maten roligare. Salladen roligare. Få se vad jag hittar på.

Annat..

Har tömt 2½ hylla kläder som jag skall föra till loppis. Jag lever i sån extrem överflöd att jag borde skämmas. Mer om det någon annan dag.

Bye bye clothes och 7 par skor 
Så här såg jag ut idag..fast blötare 

Lappa cykeldäck en dag..eller jag såg på



Inga kommentarer: