söndag 30 juni 2013

Sommar och semester

Läser bloggar där det utlovas bästa sommaren ever. Beach, bruna och grill bilder rullar på då jag scrollar runt på bloggarna. Och nu kunde man tänka sig att jag skall dissa sommarn också men det gör jag inte. Jag älskar också sommaren. När löven blir gröna vaknar jag ur idet och livslusten kommer tillbaka efter de kalla och tråkiga vintrarna. Denna vinter var otroligt jobbig då det inte var sol. Jag är absolut en sol människa. Så fort solen tittar fram känner jag att jag måste ut i solen. Det kan också vara stressigt ibland. I år har sommaren börjat rulla på rätt hyfsat. Vädret har egentligen varit helt perfekt. Med åldern orkar man inte med 30 graders värme hela tiden. Jag har mest tagit lugnt och ibland har jag fått angst över att jag gör för lite. Men semestern är ju till för att ta det lugnt eller? Många frågar vad jag har för planer och när jag säger att inga blir det en konstig tystnad.  De flesta har 4 veckor ledigt. Då ska de springas runt som en galning. Göras av med stora summor pengar. Stressas utav bara h....

Tänk om alla fick ha 5-6 veckor semester varje sommar. 2-3 veckor då man bara fick vara. Undrar om det skulle vara bra för den finska arbetarsjälen?. Semestern är ju också´väldigt påfrestande om man inte har pengar eller annars har det bra i familjen eller socialt. Själv är jag arbestlös denna sommar men jag har ett jobb att gå till i augusti. Lite tar det på feelisen och sitta o vänta o se om eller när arbetslöshetspenningen kommer.

Jag minns sommrarna när jag var liten. Kalle anka på torsda(tror de va så) på filten, wienerbröd på stranden, simskola och viking line till Åland och Sverige.

Jag minns också sommaren efter gymansiet. Fest varje helg( ja det är vad jag minns) och allmänt häng med alla nära och kära. Fina tider. I veckan blir det lite sån feelis när jag åker ner till E-town och hänger med familj och vänner. Senare i juli blir det häng med man i sommartecken. Det blir nog bra det här.

Annars..Igår simma jag första gången sommaren 2013. Det kan hända att jag inte simma alls ifjol så det var på tiden.

Annat..simhallen är stängd. Ingen effektiv simträning på 1 månad. 30 ggr var jag till simhallen på ett halvår. Hurra för mig.

Tog igen lustiga foton i Molpe skogarna 

Om den rika sku vet hur den fattiga mår. Gödas a la C:s moster 

Min simplats. 

Inga kommentarer: