fredag 7 juni 2013

Rynkor

Att skriva ett blogginlägg en fredagkväll i juni kanske inte är så smart men nu gör jag det ändå.  Sitter på terassen och sniffar myggspiral. Vad skulle inte sommaren vara utan myggor. Av någon underlig anledning har jag tänkt på rynkor  idag. När jag kuta omkring i butiken med en 400 gr lax under armen hittade jag inte mitt balsam..och då blev jag frustrerad. Hur mycket anti rynkel krämer finns det egentligen. Ett hav av "jag vill vara ung fast jag är 70år" smörjor kom emot mig. Jag måste höra till den onormala sorten när jag endast har schampoo, balsam, fuktighetskräm och tvål i mitt badrum. Vart jag än kommer ser jag kilovis med smörjor av olika sorter. Måste ju ta en hel evighet att smörja in sig under dagens lopp. (hej mamma :) ) Jag är nog en sån där babyface som säkert har rynkor men ser dem inte själv. Om vi nu anser att barnen inte får vara barn mera så får inte vi bli  gamla heller. Botox bara i pannan så att man inte ser en rynka och så ler man som man sku va jokern i batman. Kanske jag kommer i en fas av mitt liv där jag använder traktorlass med krämer. Hoppas inte det.

För några veckor gick jag med i buzzador. Jag tyckte jag behövde spänning i livet. Den första produkten jag skulle få testa på skulle ha varit disktrasor. Men jag missade ju förstås hela kampanjen så det blev inget trasprövas. Istället slängde jag dammtrasorna i tvättmaskin. Detta av misstag. Nu kollar jag mailen febrilt för att få någon produkt att pröva på. Snälla buzzador ge mig något att göra...

...nej jag har nog tillräckligt att göra. Arbetssökande som jag är...

Hon hitta jag när jag googla rynkig tant. Hon e ju goer 

Hon hitta jag då jag googla botox lady..mindre goer(sorry) 

Har strykt idag. Det gör jag 2 ggr i året. Vid gardinbyte. 

Påminnelse att tvätta höstgardinerna . (intressant) 

Fönstertvätt idag. 



Inga kommentarer: