tisdag 25 juni 2013

Halvfabrikat och fattigmans feng shui

I maj skröt jag vilt och brett med att jag inte skulle använda halvfabrikat eller köpa bröd utan tillverka allt själv. Hela juni månad skulle jag idka denna metod. Nu med facit i hand kan jag väl medge att jag misslyckats. Jag är ju inte stor konsument av halvfabrikat trots allt. Brödet är dyrt att köpa i butik, men åt andra sidan är det någon som behöver lön. Det mesta gör jag själv från början till slut. Har väl endast "micromat" med mig max 1 ggr i månaden. Det mest onödiga produkten som finns är väl hackad lök. Common..kan man inte skära sin egen lök kan man väl vara utan. Men jag ska bli bättre på att äta ekologiska produkter och mat från hemknutarna (o då talar ja int om eknäs) 

När man flyttar många gånger finns det en tendens att prylarna blir färre och färre. (Jag vet att många höjer ögonbrynen nu) Då menar jag inredningsprylarna. (Det kan ju hända att folk hamstrar åt sig mer om man flyttar till större ytor) Jag är ganska nöjd med mina inredningsprylar, några ljustakar, skålar och 4 fotografier. Vad behöver man mer? Det är enkelt o torka damm och de ser fridfullt ut. Riktig fattigmans feng shui. Jag anser mig inte ha råd att hamstra allt möjligt kräsä. 

Däremot uppskattar jag dynvar(kuddfodral) . Kasta lite nya dynvar på kuddarna och vips har man ett nytt hem. Är man riktigt i farten kan man sy dem själv. Jag håller mig till köpta. Önskar dock att det skulle finnas flere affärer som säljer bara kuddfodralen och inte hela dynan. 

Annars var jag in i en skoaffär idag. För att svalka mig. Det går frammåt. Dom viska nog lite: komsi, komsi men jag kunde motså frestelsen. 

Aj va vackert ;) 


Marimekko 

Färger e bra 

Förstås 


Inga Montazami tofsar här 



Inga kommentarer: