söndag 16 juni 2013

När dagarna går fort...

..kan inte förstå vart dagarna och veckorna tar vägen. Jag har inte ens börja på alla projekt som jag har samlat på mig för arbetslösa dagar. Det är som om dagarna gick snabbare nu när man faktiskt har tid för allt det där tråkiga hushållsarbete. Jag tycker det här året har gått fruktansvärt fort. Jag har inte hunnit känna efter hur det är att vara ledig ännu.

Idag har jag äntligen fått blommor på gården. Kände mig riktigt grön om fingrarna när jag stod där och påta med mina pelargoner. Det finns egentligen bara en blomma som överlever Heidis gröna fingrar och det är pelargonen.

På onsdagen ska jag föra bort halva min garderob till loppis. Den här veckan blir att prissätta och att ännu rensa i skåpet. Jag kommer också att göra av med inredningsprylar, tyger och tidningar. Allt som jag har samlat på mig och som jag känner att jag inte har användning av. I veckan ska jag berätta mina planer för året framöver.

Nu ska jag fortsätta sitta på terssen och njuta av värmaren. Inte av värmen. Kan det bara bli lite varmare och sol. Nu börjar väder gnällande igen.

Annars planerar jag midsommarmiddag. Yes. Vi får matgäster.

Annars sitter vi på nätterna och ser på House of cards..

Time is useless without a job 

Den amerikanska varianten ser vi på förstås..








Inga kommentarer: