fredag 31 maj 2013

Ekorrn

Vi har en ekorre som springer här ganska ofta och stirrar på oss. Där sitter vi på lagom avstånd och stirrar på detta lilla rovdjur. Tar fram djurrösten och gullar. Varje gång jag ser en ekorre tänker jag på två saker: När jag bruka lyssna på naturväktarna med mamma och någon ringde in med grov nyländsk dialekt och va oroliger över ekorrn som va på gårdn. Den andra gången tänkte jag köra över en ekorre med cykeln. Han fick såndär ögon som Scrat i Ice age där han vingla undan mitt cykelhjul. De va dagens djurrapport.

Nu kommer regnet. (vi har haft sol och över 25 grader i en veckas tid i Vasa)

Imorgon är det sista dagen på jobbet. Det kändes som en evighet till Maj när jag rulla in på skolgården första gången i Augusti ifjol. Ska ta och summera mina upplevelser under helgen så kan jag delge dem senare

Juni kommer i år också. I Juni ska vi baka bröd och halvera klädskåpet. (Förstås mängd med kläder). Kan bli fattiga tider framöver. Vet ju egentligen inte alls hur det här med arbetslöshet fungerar.

Ekorrn som såg döden i vitöga när ja susa med jupitern. 

Inga kommentarer: