söndag 5 maj 2013

Trädgårdsmästaren

Rubriken kan vara vilseledande. Om du älskar trädgårdsarbete kan du sluta läsa nu. Jag hatar trädgårdsbete. Finner ingen ro i att påta runt i jorden. Skitin blir man.Usch fy...men ett par dagar i året drar jag på mig trädgårdshandskarna och beger mig ut i det gröna(nåja gula och bruna) Igår var en sådan dag då jag släpade på krattor(räfsor) och skottskärra runt om på gården. Jag kan inte säga att jag trivs där på grönbete och att jag alltid vet vad jag håller på med. Tur är nog att gården är "färdig". Det kommer upp blommor o blader. Ifjol planterade jag rabarber (sånt som växer nästan var som helst) och det ser ut som om det blir rabarer paj. Jag lovar alltså bilder på rabarberbakverk. Inte på trädgården.

Trädgårdsarbete är inte ens något som jag harmas över att jag inte kan. Att inte kunna spela något instrument eller att kunna sy känns som en stor förlust medan gröna fingrar. Don't need them.

Annars väntar jag ännu på värmen, sommaren och eurovisionen.

Jag är ännu inte färdig med lay outen på bloggen men nu har jag uppdaterat vilka bloggar jag följer.

Lite bilder i väntan nästa inlägg..
I mina rosa converse

Skitiga trädgårdhandskar

Inga kommentarer: