söndag 12 maj 2013

Bik Bok

Jag håller nog på att bli gammak helt på allvar när jag har missat att det kommit en ny klädbutik(kedja) till Vasa. Bik Bok. What? Har aldrig hört om denna klädkedja och vad jag nu såg i förbi farten så kommer jag inte att bli kund heller. Ganska många av Vasas klädbutiker går i förlust på mig ;). Det är ju samma klädesslarva i alla butiker. H&M har jag inte handlat på sen några sommrar tillbaka. Det går bra att värma sig i butiken dock vintertid. Tänk vad mycket onödigt vi köper egentligen. Tänk när man var i åldern då man absolut måste köpa upp varenda en penni(euro) som hade på sig. Ibland kommmer den vågen över mig ännu (som tur max 1-2 ggr i året) och jag handlar onödiga billiga kläder som tappar formen efter 1 tvätt. Men när jag lyssnar till ungdomarna så hör jag samma ångest över att göra av med pengar och äga mycket kläder. (okej det finns ju vuxna som  aldrig kommer ur den här åldern heller).

Nu enough om kläder. Jag har inte städat mitt klädskåp som var ett av mina mål för den här veckan. Kanske nästa vecka...

Den här veckan är en bra vecka för en eurovisionsfantast som mig. Återkommer om mina favoriter imorgon.

Om man läser mitt blogginlägg Hey ho från förra veckan så vet att jag satt upp veckomål. Jag klarade av nästan alla!!! Jag har inte städat mitt klädskåp eller bytt mylla. Men alla andra har jag klarat av.
Nu kommer en ny lista:
-Tvätta fönster
-Träna
-Äta den årliga chipspåsen
- Söka jobb.

Nå morjens på er då..

Inga kommentarer: