onsdag 29 maj 2013

Merry go round

När jag gick i lågstadiet var jag med i ett "bänd". Vi var 3 stycken medlemmar i detta bänd och två av dom kunde inte spela instrument. Vi gjorde i alla fall låtar på löpande band och några av dem hette Merry go round (som jag vid den här tiden trodde att hette merry go around) , bullshit och Afrikas trummor. Vi spelade in våra hits på kassett och drömde om att bli kända. Vår karriär tog snabbt slut eftersom framgångarna inte var stora. Vi framträdde bakom låsta dörrar hos en av bändmedlemmarna. 

Den här veckan har varit en karusell i huvudet. Jag har bollat med alla skolan elever(gjort grupper till friluftsdagen) , alltså en massa namn har skrivits ner ,placerats och omplaceras. Man blir riktigt snurrig. Det är sommarvärma och det känns inomhus.Man blir riktigt snurrig.  Jag har bakat avskedspajer till ett bra jobb (igen)(evighetsvikarie här). Varmt,mysigt och snurrigt. Jag har haft stunder då jag kännt mig riktigt matt över tanken att vara arbetslös. Jag har sett bilder på mig själv sittandes i soffan med extrema blå påsar under ögonen och räknandes på bilar som snurrar på gatan nedanför. Sen har jag haft stunder då jag känner mig  optimistisk. Det här blir nog bra det. (Int vet ja nu bara hur men säkert). Karusell feelis här alltså. 

Har inga bilder att bjuda på från mitt liv just nu. Google bilder istället. 
Jag tror att vi i vårt bänd utan namn faktiskt bara hade 3 låtar. 

Brooklyn baby Brooklyn



Inga kommentarer: