onsdag 17 juli 2013

Vita favoriter

Idag har min vän solen gjort mig sällskap. Det är absolut den bästa vännen man kan ha denna sommar. Stekte i solen några timmar och det kändes lite konstigt. Kom på att jag glömt solkrämen men ingen fara skedd..har fortfarande en bondbränna. Arrghh.

Satt här i min ensamhet (eftersom mannen sysselsätter sig i garaget denna kväll) och funderade på en promenad. Men nu är jag ju ut och vandrar stup i kvart så jag tog cykeln och kameran med. Det var kallt och solen gick i moln så jag blev sur och cyklade hem.

Annat

Om man lider av bloggtorka kan man ju alltid fundera i färger. Gick omkring och knäppte lite foton på saker i mitt hem som är mig kära. Idag är det färgen vit som presenteras. Den som varit i vår casa vet att det är ganska vitt här och det var något som slog mig när jag kom hit första gången. Hur håller man allting så vitt? Nu när jag vant mig och dessutom själv tapetserat( ja mannen och papsen då) vitt så ser jag ju möjligheterna i detta vita harem. Att slänga lite färgranna grejer i alla hörn får denna lägenhet att kännas som ett stort slott. Tyvärr har jag varit lite dålig på det där med färgen de senaste åren. Skärpning.

Nå mina vita favoriter:

Min vita "dalahäst"

Mina ikea B:n 

Min Marimekko gardin 

Min kalender

Min "kristallkrona"

Ljusstakona 

Min tab 

Skor (naturligtvis) 

Inga kommentarer: