söndag 28 juli 2013

Rihanna och andra sätt att stjäla

..sitter i solen och läser ELLE och ett reportage om Rihanna. Jag diggar verkligen Rihanna och skulle gärna ha gått på hennes konsert som är idag men en annan gång. Det som irriterade mig i reportaget var att Rihanna var 3 timmar försenad till intervjun vilket inte är förstås första gången för denna dam. Finns det något jag hatar är det människor som inte kan komma i tid. Om man är någon minut försenad är det väl ok men att alltid komma en halvtimme/timme försenat är inte ok. Kanske dags att fundera hur man kan komma i tid. :) Jag hatar att stjäla av andras tid därför är jag alltid i tid. Att träffa vänner och de är försenade är inte hela världen för det far ju bara av vår tid men att komma försent på jobb och lektioner det är att stjäla av andras tid.

Jag lider visserligen av "farmor" syndromet själv när det gäller tid. Jag bara måste vara redigt i tid. Jag behöver öva på att komma 10/5 minuter före överenskommen tid men oftast trampar jag på utanför destinationen i 15.-minuter i förtid. När jag gick i ettan bruka jag fara nästan direkt när mina föräldrar for på jobb. Det betydde att jag 7 tiden traskade iväg till skolan och var ALLTID först där. Vaktmästaren bruka hålla mig sällskap. Nuförtiden försöker jag alltså att komma "sent".

och så en liten slutkläm. Har Rihanna som är kändis rätt att komma sent egentligen? och blir man faktiskt så arrogant när man blir kändis och rik?

Party like a Queen 

Inga kommentarer: