söndag 14 juli 2013

If life gives you lemons make sure you have a cherry pie

Den här helgen har varit otroligt lugn och fridfull. Vi har sysselsatt oss med gårdsarbete,grillat och tillbringat stora delar av dygnet utomhus. Konstaterade att vi inte minns när vi har ätiti inomhus senast. Jag tror det var någongång i maj.  Det kunde gärna vara någon grad varmare på kvällarna men tacka vet jag värmarna som får en att kännas som en grillkorv på en ljummen grill.

Igår gjorde vi en liten utflykt till stan. (Det känns som om det skulle ha varit flere månader sen jag senast var in till stan) Vi tog en kaffe på OTHELLO och vips bestämde vi oss för att hamstra bär på hemvägen och ha en bärorgie. Jag inhandlade jordgubbar och körsbär. Körsbär har jag aldrig köpt tidigare, jag har knappt ätit körsbär tidigare. Med svägerskans marängtårta på hornhinnan och de utsökta körsbären i minnet kom jag hem med en liter körsbär. Men dessa kunde varken jag eller Mr.C äta utan att det blev disco i mun och öron. Nu när jag lever i strama förhållanden (läs väntar på arbetslöshetspenning av något slag) så kan jag inte kasta mat (vilket man för övrigt kunde undvika i större streckning) Idag bakade jag en körsbärs bulle och av en överlopps citron blev det en citronkladdkaka.

Några bilder:

En mycket poetisk bild som får mig att tänka på Dexter. (sista säsongen har börjat i US.) 

Eggs. Och mina långa naglar. Äntligen långa och starka ägna naglar. (fast pekfinger nageln brast just när jag skrytit med dem) 

Cherry pie in progress

Färdig 
Citronkladdkaka. Orkade inte sila florsockret utan plattade till klimparna..Därav denna kokain look. 

God sallad gjorde jag med (inspirerad av förra helgens sallad på balunsen) batat, hallomi, gurka, sallad och tomat. Nästa gång skippar jag tomaten. 

Inga kommentarer: