måndag 15 juli 2013

Måndagsblues

Vi kör listan som figurerat på många finlandssvenska bloggar. 
Dagens planer:  Åt morgonmål på terassen kl 7.30. Det var nästan så man skulle ha behöva mössa och vantar. Hade planer att cykla med motionscykeln vilket jag dissa och spela candy crash. Så jag motionera fingret i alla fall. Tog cykeln och for till banken och trängdes med alla pensionärer som stod och rev i dörren. Hade med mig min spargris. (eller ja hade tömt pengarna i en burk. så jag inte behövde skämmas). Cykelfärd till stan, shoppa mjölk och ost. Hem o laga mat. Powernapp. Kaffe på terassen med man och dator. Senare blir det top gear, dexter och the killing före det blir säng. 
Har lyssnat på Dio idag. 

Min lunch kommer att bestå av: Basmati ris (som jag hade kockat i alltför mycket salt) och en kött/paprika gryta. 
Vädret utanför mitt fönster är:  Grått och blåsigt. Rikigt höstväder. 
Inatt drömde jag: Inget 
Igår hände detta: Att jag arbeta på gården. Herregud. Heidi med sina svarta fingrar fumla runt på gården. 
Dagens outfit består av: Jeans och randig blus. 

Den här dagen har jag lärt mig något nytt: Att jag inte är en höjdare på banktermer. Men nu har jag börjat spara i fonder. 
Just nu är jag så irriterad på:  Att laddningen tar slut i datorn.Och att jag hört varken bu eller bä om arbetslöshetsdagpennings grejsemojs. 
Däremot vill jag rekommendera: att fara till vasa city tidigt på morgonen för då får man vara ensam i butikerna :D 

Inga kommentarer: