tisdag 23 juli 2013

Mopobiln

Tänkte att det kunde vara dags för ett klagoinlägg emellan. För Heidi hon vet bäst. Den här gången ska jag klaga på mopobilen. Finns det någo mera onödigt på våra vägar? En liten bubbla som bara är i vägen. Visst känns det ju fint att barnen kan ta sig till träningar, fara till kompisar eller annars bara ragga runt och lära sig att röra sig i trafiken. Det är hur bra som helst. (Det finns ju i o för sig cykel och buss också som är billigare)

Men orsaken till min lilla irritation är nära ögat händelser jag varit med om 2 ggr denna månad. En mopobil vänder ut bakom triangel och chauffören i bilen bakom ser ut som ett frimärke på vindrutan medan mopobilisten bara fortsätter texta och köra vidare.(
Det är då inte jag som kör bilen utan). Den andra gången igen bakom en triangel men den här gången är det en långtradare som kommer och som på något sätt lyckas bromsa in (nåja den kör ju faktiskt bara 60). Den här gången ser mopobilisten lite mera tagen ut.

Mopobilar e säkert helt bra och en super uppfinning. Jag hoppas bara att jag inte kör på en mopobilist som tydligen inte förstår att hans/hennes fordon inte är lika snabb som min.

Nej tacka vet jag cykeln :)

Det var den lilla klagovisan..

Just precis. 

Inga kommentarer: