lördag 13 juli 2013

Sko cupcakes

Har egentligen suttit och skrivit på ett nostalgi inlägg men tänkte att det kunde bli för tung läsning så här på lördagskvällen. Eftersom man är halvvägs till medelåldern sitter man hemma på lördagkvällen. För att lite få fart på kvällen lyssnar vi på whiplash och dricker ädla drycker. Inget går upp mot förra veckoslutets fest i E-town. Måste ta de lugnt i några veckoslut före jag blir riktigt normal igen.

Till denna baluns gjorde jag sko cupcakes a la du tager vad du haver. Här kommer lite bilder:

Lite pyssel med sulan. Den ska egentligen göras av våffla och vitchoklad. 

Så skar man ett "hack" i cupcaken och satt ditt paffbiten. Jag gjorde lite baileys frosting. Här ser det inte så apetitligt ut. 

Jag gjorde chokladmuffins. Recept hittas på leila.se..hi hat cupcakes. 

Voila. Första gången jag jobbade med sockermassa. Jag är nog mera en marsipanmänniska. 
Dave och James heja på...

Klack. Chokorör..ska göra dessa skor lite med omständigare någon annan gång.



Inga kommentarer: