måndag 11 augusti 2014

Mat

Medan jag funderar på "words" utmaningen så kommer här ett matrelaterat inlägg som jag såg i en blogg som jag inte längre minns vilken. 

Vad åt du senast?
En plätt med sylt. 
Den sista måltiden, om du fick välja?
Strampens ribsen, Hamburgare och en flottiger pizza. Släng in några paket fazers blå med jordgubbssmak. Jag tänker ska ja dö så ska ja dö in style.

Strampens ribsen 

Hamburgare från Smiths 

Bästa matstaden?
Voi voi när jag inte ha rest så där supermycket men jag måste säga Prag för att födan var billig där.

Tiramisu i Prag 

Öl i Prag 

Bästa restaurangmåltiden?
Strampens ribsen. Kan inte komma på något annat. Kanske pizza på Lombardies i New york (låter fancy). Eller Marco polos nr 15 pizza.


Bästa snackset?
Riskaka ;) 
Vad orsakade förra bakfyllan?
Får så sällan bakfylla men kanske eventuellt en salig blandning av olika gudadrycker.
Mat du älskar att ha hemma?
Pasta och tomat
Vad blir det till middag?
Jambalaya. 
Mat du hatar?
Lindströms biff
Om du bara fick äta en dessert för resten av ditt liv?
Chokladmousse(hemgjord) 
Den här är nog nanna den

Typisk skollunch?
Makaronilåda
Vad är det knäppaste i din kyl?
Kokossylt.
Och vad har du i grönsakslådan?
Ett kålhuvud. Har alla andra grönskaker utspridda i hela kylskåpet. 
Och ost?
Valios polar för tillfället. Men helst ostar med smak. (Inga 10% fett och så vidare)


Bästa stället att handla mat?
Nu önskar jag att jag kunde säga saluhallen eller torget men det händer max 2-3 gånger i året. Det är nog så tråkigt som Prisma.
Mat som du önskar du vore allergisk mot?
Choklad egentligen.
Vem får äta från din tallrik?
Vem som helst bara den frågar först :) 

Inga kommentarer: