onsdag 6 augusti 2014

Ekenäs vs Hangö 2014

Jag tror jag var på fel plats på helgen. I nästa år om jag råkar vara på sydligare breddgrader så kommer jag att besöka poker run. Inte för att jag äger en festlig båt eller kropp men för att det verkar vara mera fest i Hangö den helgen. Nu har jag varit i Ekenäs 2 ggr under gårdsfesten på Santa Fe och kan inte säga att jag är imponerad. Jag tror jag behöver 10 år till på nacken för att trivas.

Både Ekenäs och Hangö är fina sommarstäder men mitt hjärta slår lite extra för havet i Hangö än för viken i Ekenäs.

Jag har en vecka semester kvar nu och detta är vad jag har gjort :

Vari på jyväskylä ralli. Stått och kytta på bilar i regn. 

Äti glass från stor påse. Säljes dessa alls i Vasa? 

Åkt båt från Ekenäs 

Lämna viken bakom mig 


Äti munkar i skogen med dessa typer 

Hängt på torpet med släkten och Kurt 

På torper fanns denna baddam 

Titta på fåren och tagit en selfie 

Vandra i Hangö 

Sett på konst i Hangö ;)

Alltså Hangö på sommaren. Just lovely. 

Tagit selfie med stor båt 

Ätit på Allans mysiga café. Älskar random muggar. 

Druckit kaffe med mommo 

Inga kommentarer: