måndag 18 augusti 2014

Inne och Ute

Det kändes konstigt att äta mat vid köksbordet idag. Hela sommaren har vi ätit alla våra måltider utomhus men idag kändes det som om det var dags att flytta in. Det bästa med sommaren är just att få vara utomhus utan den där förbaskade rocken. Jag hatar rockar och nu går vi mot jacktiden. Urk.

Jag har förvånats över att folk är så lite ute på gården. Här i vårt hus kommer man och luftar sig i några minuter. Jag vet att alla österbottningar befinner sig i någon liten stuga hela sommaren men det här gäller året om. Jag promenarar och cyklar varje dag men jag ser knappt någon där ute. Ibland klipper någon gräsmattan. Kanske det bara har varit för varmt.

Sen ser jag ingen annan som är promenera heller. Jag är säkert helt out när jag idkar så enformig och gammaldags motion.

Snart har jag cyklat de där 1500km som var mitt mål under tiden jag är med i kilometrikisa. Det är ännu över 1 månad kvar i tävlingen så jag tror jag satsar på 2000km.

Annars är det måndag och feelisen är därefter. Måndagar är bara tröga dagar.

Kanske en skobild piggar upp humöret

Inga kommentarer: