fredag 8 augusti 2014

Fondis, pulled pork, Fist of Needles och konstens natt på Vasa vis

Jag har funderat ganska mycket på resturanglivet här i Vasa. Centrum är relativt litet och här finns sjukliga mängder med resturanger men jag har inte någon jag kan rekommendera. Det är ganska jämntjock på den fronten. De flesta resturanger är samma som i alla andra stora städer så det är liksom inget typiskt "vasa" över dem.

Igår var det konstens natt här i Vasa. Jag tycker det är enormt roligt att besöka "stan" då det är mycket folk igång men varje år blir jag lika frusterarad över att det är så enormt stort utbud på program. Det tutar musik från varje litet hörn och det hela blir bara en salig röra. Jag tänker inte sluta gå heller för det är trots allt det enda evenmanget på hela sommaren. Om man inte spelar fotboll, tycker om kyrkomusik eller finska artister på festival.

I år inledde vi vårt konstens natt firande på Fist of Needles Tattoo&Piercing. Efter många tusen år har jag skaffat mig en ny tatuering. Tatueringen var färdig 22.40 så före det hade vi hunnit med en ordentlig regnstorm, mat på fondis (brasseriet, som är hur snyggt som helst inrett, men just igår var det dålig service och pulled pork burgaren smakade köttsoppa. Inget vidare med andra ord. Ska ge stället en chans till) modevisning, konsert, promenad och kaffe på favoritstället Othello.

Jag har bott 13 år i Vasa och det finns ställen jag aldrig varit till som Gustav Vasa, Panorama och Vegana. Om man under de kommande 13 år skulle fara till dessa ställen.

Några bilder:

Kändes lovande till en början. Den ser ju lite skum ut också den där burgaren. 

Min nya tatuering 

och det regna och regna

Inga kommentarer: