tisdag 15 juli 2014

Sommarjobbarn

Jag känner mig som en sommarjobbare när jag tar cykeln till jobbet på morgnarna. Gatorna är tomma på bilar, cyklar och folk,vilket i och för sig är helt yes. Jag slipper boxas med de mest krävande turisterna på torget när jag fortfarande har min semester framför mig. Den här veckan är jag ensam på kontoret. Så nu har allas munnar semester i alla fall :).

Det bästa sommarjobbet jag har haft måste nog ändå vara tvätteri jobben. Har ju trots allt tillbringat 6 sommrar som textilvårdare. Svettas i närmare 60 grader men ack så många skratt vi har haft och så mycket vardagsvisdom man har fått insupa under dessa år. Mest av allt gillade jag just det inte var så allvarlig stämmning. Kanske vi stred någon gång och någon hotade med att sluta men mest var det glada miner. Och på vilken arbetsplats har man vattenkrig ...eller försöker slå rekord att sätta sjukskötaredräkter(hmm heter det så) genom vindtunneln. Tror jag var uppe vid 700 i timmen när jag var som bäst. Ha ha.

Sen kan man fundera hur man tänkte när man var "ut" till klockan 4 och for på jobb till kl 6. Dom dagana är nog förbi.
Planera lite unggudstjänst idag. 

Inga kommentarer: