onsdag 16 juli 2014

Roligare träning

Man är nog ingen riktig atlet om man inte går på gym, äter en isbit om dagen eller har träningskläder som det står "work out" på. På nästan alla bloggar jag läser ingår ett gyminlägg per vecka. En glad liten selfie framför spegeln före man ger sig ut och svettas. Det finns aldrig en svettig selfie. Jag vet att jag så småningom borde ta mig till gymmet och börja träna mina muskler före allt blir riktigt hängigt och eländigt men när det ska vara så dyrt!! Så har jag inte full koll på alla protein drycker som skall drickas före och efter. Jag menar väskan med dessa preparat är ju ett gymmpass i sig. Och så var det dom där work out byxorna som jag inte har. 

Jag tror på min egen träning. Cykling, simning och promenader. Jag får frisk luft när jag cyklar och går. Jag får vara med om spännande saker. Jag kan bli påkörd av precis vad som helst. Senast idag en kasa höbalar. Jag kan köra på folk också..(vilket ju inte är mitt mål men..det kan ju hända) eller på en katt med en mus i munnen eller varför inte en ekorre. Det händer hela tiden. Hur spännade är det på gym? Jag kanske krockar med en biff? Jag kan tappa mojängerna på mina fötter också. Men jag får ingen frisk luft. 

I simhallen kan jag dessutom tappa nerverna på långsamma människor och förstöra mitt hår. 

Men jag vet att jag en vacker dag står där på gymmet och dricker proteinshake så det ångar om öronen och tungan är röd. 

och jag lovar en svettig selfie denna dagen. Om ni vill det eller inte. 

och jag tror att min träning är roligare..jag rör mig i naturen..(läs bland hus och enstaka ensamma förvirrade själar som promenerar med sin telefon vid örat) 

Här ser ni ett ben i behov av legday 

Inga kommentarer: