tisdag 29 juli 2014

Sky is over (day 5)

Sitter här och väntar på att himlen ska öppna sig för åskväder eller annat skoj men det gör den inte. Inga fina himmel foton kan jag lägga fram. Jag älskar känslan av ro som befinner sig när man sitter på ett flygplan och tittar ner på molnen och solen som lyser upp den lilla skapelsen som befinner sig nedanför fötterna på en (ja den ron befinner ju sig inte då det är turbulens eller annat obehagligt). Det känns liksom om "himlen" är just den där rogivande platsen, där solen alltid lyser över den som inte haft sol i sitt liv. 

Man ligger för sällan och kollar på molnen nuförtiden. När man var liten kunde man ligga och "bonga" moln i timmar (det var säkert minuter men det kändes som timmar). Det var ingen skillnad om man sen låg i en snödriva eller på gräsmattan. Aahh vad vilken fin barndom man hade.

Ett moln som jag gärna kunde ha fotat var det lilla rosa molnet över Björneborg sommaren 2010. Att ett sånt litet och skumt moln kunde föra med sig så mycket kaos. Jag pratar sonisphere och mini tromben som nog kändes gigantisk där man stod och inte kunde andas när regnet piska på.

Semestern rullar på och vi rullade till Seinäjoki igår. Kan inte säga så mycket om den staden. Dit vill jag inte flytta :) Några bilder och sky is over som är en av de bästa Serj Tankian låtarna.

Seinäjoki. Östermyra. Staden där man byter tåg. 

Försökte knäppa poetiska"sky" bilder på vägen hem. 

Vi tröstade oss med gigantiska jordgubbar. 

och minsann kom det en skoleverans idag





Serj Tankian..finns det bäter 




Inga kommentarer: