måndag 13 januari 2014

The Cupcake factory I

Om jag skulle bli äckligt rik skulle jag satsa på att baka och att lära mig allt om bakning. Då skulle jag inte behöva baka för att förtjäna mitt leverne utan baka för att det är roligt och för att jag skulle ha tid. Jag skulle kunna experimentera och sen dela av min bakverk till andra utan att ta betalt och utan att mitt blodsocker skulle skjuta upp i höjden. 
 Jag försöker baka en gånger i veckan för att jag tycker att det är en kul grej och för att jag vill bli bättre på just bakning. Till juklapp fick jag denna bok: 


och jag tänker mig att årets utmaning skulle vara att baka den perfekta cupcaken. Jag har bakat 4 recept från denna bok och inget har lyckats. Jag har samma ingredienser och gör precis som i receptet men det vill sig inte. Nu ska jag lyckas få en cupcake och bli lik Leila Lindholms. 

En citron cupcake med vallmo frön. Inte så god. 

Alla fyra sorter. 

Citron cupcake in progress

Helt färdig. Ingen höjdare denna fyllning heller. 

Den ljusa cupcaken är eget recept och den är god. Choklad cupcakes skulle ha en toppig frosting men den bara gled runt. Försökte rädda den med florsocker men det hjälpte inte. Min muffinställning som jag fick av föräldrarna till julklapp 

Goda muffinsar utan namn. Ska göra om dem och döpa dem och göra dem vackrare. 

Inga kommentarer: