söndag 5 januari 2014

Band of Brothers

Det var säkert 10 år sedan jag såg Band of Brothers förra gången. Har ett minne av detta skulle ha varit i den lilla ettan i vöråstan med soffan där soffdynorna var på golvet efter en timmes tv tittas. Hur som helst så gillar jag denna serie. Kan inte låta bli att tänka hur "oppfucka" man skulle vara i huvudet efter att ha varit med om ett krig. Nu ser vi "the pacific" en gång till. Men eftersom den är mera "kill em all" så fördrar jag Band of Brothers.

Detta har nu lett till att jag beställt World War II in color. Och har haft mardrömmar. 

Annat. 

Var till simhallen igår och där var det tjockt med folk. Kom på att det var onödigt att simma mot klockan. Tvingades ta en extra 400 m för att få ihop mina 1,8km med någorlunda jämn fart. En kvinna var ilsken när jag skulle simma förbi henne och hon satte i en extra växel. Då fick jag ta till "nu simmar jag tills jag dör växeln" och kom förbi..blev nästan lycklig där när jag simma förbi tävlingssimmarna för att sedan inse att dom var 10 år. Bra där. 

Ciao.
Band of Brothers 


Väntar på sommaren

På tisdagen är det församlingsarbete som gäller 


Inga kommentarer: