lördag 18 januari 2014

Köldknäppen

Nog är det hiskeligt kallt där ute. Glömmer alltid hur kallt -20 grader känns mot ansiktet. Minns på den gamla goda tiden när jag traska till "tvätten" på morgonen kl 6 och det var -28 grader. Snoret frös till is och kinderna var röda hela dagen. Så vad skulle -20 grader vara i jämförelse med det grymma 1900-talet. ha ha.

Vi kör en lista mellan varven. Listan skriven fredagen 17.1.

en bild på dig som inte är så hemskt fördelaktig


Lite censur också 



en bild på dig som är mer fördelaktig


Har knappt någon bild där jag inte skulle göra en grimas 

                                                                     vad har du gjort idag?
Jag har cyklat med motionscykeln, varit på jobb, handlat,åkt buss, sovit, promenerat och handlat igen. 

                                                                                  och igår?
Jobba, städa och zumba 
Just så här ser jag ut on the zumbafloor..

vad har du för framtidsplaner: 

                                                                  få ett fast jobb och resa 

                                                                       en bild från i somras



ilken är din senaste googling?
googlade andliga sånger ..ha ha

vad står det i det senaste meddelandet du fick på facebook?
Yes ha det bra.

vad åt du till middag idag?
Jag äter bara lunch på vardagen och idag var det chilifisk och mos. 

vad köpte du senast?
Ett par värmebyxor och en simmössa.
Jag lovar att veckan selfie ska vara med simmössan på. 

vad skulle du vilja lära dig?
Att spela gitarr 

vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Jag var så jämngrå..men historia

kan du åka skateboard?

NEJ.

den bästa frukten är?
Ananas
Sån här ananas. Inte från burk och inte på gräddtårta. 


och den bästa grönsaken?
Blomkål 

den bästa osten?
Emmental
En ostbeta 


och den bästa gröten?
Mannagrynsgröt

är du en bra sambo?
Rätt så hyfsad

det grövsta brottet du har begått är?
Fortkörning


en bild på förra årets bästa dag(ar)
Ryssfesten. Jag säger det igen. Grått ute>varmt inne 

På sommaren träffade jag girlsen i två omgångar. Här e jag påväg på första daten 

19.10 när jag fick träffa brorsdottern för första gången. 
28.11. Pikkujoulu med Greta





1 kommentar:

Heidi sa...

Om man ska se den första bilden måste man trycka på bilden :D