tisdag 7 januari 2014

Första dagen på det "nya" jobbet

Jag kan ju inte klaga på att jag skulle vara utvilad inför denna dag. Jag har inte gjort något annat än vandra runt i byn, simma, laga mat och sett på krigsrelaterade filmer och serier. Och ja det här jobbet har jag gjort förrut. Jag tar mig till jobbet och sitter där och funderar från vilken ända jag skall börja. Bestämmer mig för att printa lite dokument varpå printern förstås inte fungera.

Sen var det dags att sätta på telefonen. Där satt jag och fingrera på alla knappar och för att få igång den. Till sist fick jag den på och jag kände mig lastgammal.

Sen skulle jag beställa ett nytt skattekort för januari månad. Men sidan ville inte ge mig annat än resten av året och det behövde jag ju inte så jag bestämde mig för att besöka skatteverket istället. Det hade många andra också bestämt sig för.

När det var dags att hämta alla mina papper från kontoret hade jag bestämt glömt nyckeln på skrivbordet och vad är oddsen att det inte finns någon i hela huset för tillfället.

När jag sen kom igång med arbetet var det dags att fara hem. Eller jag skulle ju säkert ha kunna stanna men men..

När jag väl kom hem bestämde jag mig för att ta en promenad. Halvvägs fick jag en känsla av att jag inte satt några byxor på mig. Visst jag hade byxor men jeans, jag kände mig plötsligt väldigt osportslig och tog bara en kort runda.

Men jag är på gång..fast jag är lite tankspridd.

Mini Stig..

2 kommentarer:

Linda W sa...

var ha du börja jobba nu?

Heidi sa...

Nå jag är tillbaka vid församlingen.