fredag 3 januari 2014

I Buss You

För en tid sedan stannade en bil när jag stod och väntade på bussen, kvinnan i bilen fundera om jag vill ha skjuts till en butik i stan. Eftersom jag blev så paff tackade jag nej. Jag står hellre och fryser på busshållplatsen och trängs i bussen. Sen har man ju alltid lärt sig att inte åka med främmande människor. Jag anser att flere människor borde åka buss. Jag tänker på alla ensam resenärer jag ser i bilkaoset på morgonen och eftermiddagen. Sku man bara inte kunna bunta ihop dem i en bil eller en buss. (Här kan jag tillägga att man från min mans arbete ibland far med många bilar fast man ska till samma ställe och äta lunch, så det kanske inte går)

Jag åker hellre buss än tar bilen till stan. Kanske för att jag tycker det där med fickparkering är lite knepigt och så har jag aldrig småpengar på mig.

Här i Vasa kanske det inte finns så mycket att se på när man rullar iväg (och för att vara riktigt ärlig så susar man fram i express fart ibland så man hinner inte se något). På Manhattan var det förstås annat..:) Där åka vi en del buss eftersom mitt metro kort inte alltid fungerade. Oj vad mycket att se på. Störde mig inte alls att sitta där och krypa fram i snigelfart medan mannen hellre hoppade ur bussen och gick den sista biten. Bästa sättet är att hoppa på en lokalbuss och åka runt och titta på allt och alla. Det gör vi alltid när vi är utomlands.

Det var min kärlek till bussar det.

och när jag riktigt tänker efter så älskar jag inte "express" bussen mellan Åbo och Vasa. Lokalbuss sak de va :)

Ingen dyr turistbuss. En lokalbuss. 

Inga kommentarer: