torsdag 2 januari 2014

Dubbelmoral

Dubbelmoral är väl ändå ett av de enklaste etiska begreppen att förstå. Att säga att något är förbjudet och så gör man det själv. Voi va den här världen är full av dubbelmoraliska människor. Jag är också en av dem.

Jag har en svaghet för skor som är bekant för den som känner mig. För att få bukt på min svaghet så bestämde jag mig att sätta en sko budget på 50 euro i somras. Jag skröt med mig själv att jag klarat av den gränsen. Men nu måste jag erkänna att när min tand värkte, snoret spruta och vädret var bittert gick jag och beställde ett par skor. Jag hade betalat 16 euro för ett par skor i Berlin och beställde ett par för 34. Så jag höll mig inom budgeten och skorna kom idag. Övertalar mig själv att det nog var helt rätt. Och så blev jag ju lite kär i skorna.

Voi nu e jag svag.

Annars är det grått och höstigt. Pigga upp mitt sinne med en kaffe med  hemstrands C och T. Och nu mina vänner har jag spotify igen(det var borta i 3 dagar) så jag kände mig glad i hågen och begav mig ut med reflexvästen i januarimörkret.

och så bryr vi oss inte om att mitt skrivbord ser ut som...

Inga kommentarer: