söndag 22 december 2013

Kort, kortare, kortast

Hade tänkt bege mig ut på en julkortsutdelningsrunda denna helg. Hade ju tänkt att snön skulle ligga vit över marken och att kölden skulle bita i kinden. Nu är det snorpappret som biter i kinden och regnet som smattrar på fönsterbrädet. Inga kort denna helg. Ingen motion denna helg eller på en hel vecka. Vad jag väntar på en promenad och på ett simhallsbesök. 

Nu blir dagarna kortare igen. Men hold on tänker någon. Längre blir ju dagarna. Jag byter jobb och kommer att befinna mig på arbete på kvällarna. Kommer inte att märka att det ljusnar. På våren var jag förvånad över att Mars kvällarna var ljusa. Det hade jag inte lagt märke till. 

Torde ha släppt ur mig 112 inlägg detta år. Det här inlägget är knappast kortast( get it). Jag känner att jag klarar av 120 inlägg för år 2013. Kanske en liten utmaning så här den sista veckan i året kan vara på plats. 

Nu ska jag göra julstjärnor..

Domkyrkan i Helsinki. Har inget med inlägget att göra.
Måste nu ha en bild bara. 

Inga kommentarer: