lördag 21 december 2013

Hänt Extra

Kan slå vad om att folk tror att det hänt stora saker i mitt liv men då blir ni nog besvikna. Känner mig begränsad till hemmets lugna vrå när näsan rinner som en fontän och lungorna håller på och komma ut genom munnen på mig. Det kunde förstås ha varit värre och denna förkylning kunde ha kommit på julafton. Nog har vi varit sjuka på julen och nog har det varit tråkigt.

Annat tråkigt är att Greta har åkt hem till landet Åland. Där sitter hon vid en golfbana och myser och jag sitter här med inget annat än en röd näsa.

I förra helgen tog vi vår svarta häst och styrde kosan mot södra Finland och Helsingfors. Den här gången var det välkomstfest för lill Märtha. Man kan ju tänka sig att jag som teolog torde ha ordat om ett dop men jag tyckte faktiskt att en välkomstfest var riktigt passligt. Så länge folk tänker sig att man vid dopet får namn så kan man lika bra vara odöpt ;) .(Detta gäller då folk i allmänhet och inte min släkt)

Några bilder från festn:

Lill Märtha själv tog sig en paus emellan famnarna 

Det bjöds på både sött och salt 

Märtha bakelsen 

Mera mat 

Mingel 


Mommo, mamma, bror och Märtha samt far 

Pedagogen i mig skänkte en fjällräven mini..
traditionisten i mig skänkte ett silver hjärta som jag aldrig fick på bild 

Sidu Suomi 

Inga kommentarer: