måndag 23 december 2013

Ensam jul

Mannen vandrade in genom dörren och julfriden infann sig. Den här julen kommer vi att fira ensamma. Helt frivilligt har vi valt att tacka nej till alla inbjudningar vi har fått för att vara för oss själva över julen. Vi kommer inte att bojkotta julen utan bara njuta av att ha ledigt och inte behöva stressa från plats till plats. I nästa år kör vi en släktjul igen. Om något år kanske vi behöver en ensam jul igen. Den kan vara bra för själen tror jag.

Men vi har valt detta och jag som vanligt kan inte låta bli att skicka en varm tanke till alla dom som inte valt att vara ensamma över julen. En varm tanke till dem som julen för med sig tråkiga minnen och för den som inte har "råd" med julen.

Själv känner jag angst över två saker för tillfället:

1. Julskinkan..som odlas för min skull. Den lilla nasse som tvingas bli stor så snabbt och hamna på mitt julbord.

2. Att jag inte kan baka rulltårta. What's up liksom.

Vi lånar en bild från kokaihp.se..eftersom min inte blev så vacker 

Inga kommentarer: