söndag 8 december 2013

December dilemmat

Det var ett tag sedan jag skrev något i bloggen. Det känns som om november månad varit duktigt konstig månad. Jag har tränat som en idiot (i mina mått mätt) Jag har legat i  simhallen, hängt på gym och zumbat my brains out. Jag har suttit på café med studiekamraten som mitteallt dök upp i stan och stannade för 8 veckor. Det känns ännu overkligt att vi faktiskt har kunnat ta en kaffe i veckan eller två. Jag har inte fått det jobb jag ville ha och trots att jag trodde att jag skulle gå under så tassar jag på ytan ännu. Jag har plockat fram julen redan i november. Jag har cyklat till jobbet hela november månad. Jag har inte haft tid att skriva i bloggen och jag har inte läst en blogg på två veckor. Fy skam :).

Helgen spenderades i Helsingfors hos brodern och hos The sounds på Tavastia.

Dilemmat för denna månad är förstås min köpfasta. Den är inne på månad nr 6 och ännu är jag med i gamet. Jag får inte köpa kläder eller skor åt mig själv. (Har inte köpt något i oktober/november alls) sko saldot står fortfarande på 34 euro. Torde jag nu alltså inte köpa några julklappar? Jag som just älskar att köpa/göra julklappar. Åt andra sidan tror jag att alla skulle må bättre av lite julfasta.

November bilderna var lite dystra:

Träning 

Ollis med Greta och Jeffrey 

Försökte posa på Ollis. I äkta teini anda

Hade benvärmare och långkalsonger på jobbet. 
Var på julfest 



Fira självständighet med Märtha och company 

Bror laga en goder lasagne 


Inga kommentarer: