onsdag 25 december 2013

Julfavoriter

Jag älskar ju julen lite i alla fall. Jag älskar tanken att allt är stängt och att folk faktiskt tassar omkring i sina hem. Sen om man nu skulle kunna tänka sig världsfred ännu till skulle ju allt vara perfekt. När jag var liten brukade vi gå till torget och lyssna in julfreden(heter det så). I min lilla barnahjärna tänkte jag att krigen och allt annat bråk tog en paus över julen. Det var en fin tanke som jag vet att är långt ifrån sanningen. 

Vår jul kom och det känns lite tomt redan fastän tomtarna står på parad på hyllorna och kylskåpet är fullt med julmat. I år ska vi slänga så lite som möjligt av denna mat. Hur gör du? 

Några av mina favoritpynt och bilder från vår jul. 

Egentligen behöver jag bara lite ljus..

Mina fina pepparkaksformar, ikea ljustake och en klassiker 

Vi ska int glömma buddha och julklockorna 

Julmaten 

Här vaktas skinkan 

Tack för alla julklappar: Mor, far, bror, svägerska, brorsdotter, svärfar, Britten, Ulla, Guddotter
och mannen. Bakning var temat i år, 

En selfie med favoritstjärnan 

Ängeln som mannen gjort 

Julklappar 

Inga kommentarer: