tisdag 10 december 2013

Julkorts dilemma

Jag är inte den som har börjat läsa på prov/tent långt på förhand. Jag har alltid kört kvällen före varianten(okej kanske några dagar före på sistone) Det verkar som om jag varje år sitter med julkorten i sista minuten. Ifjol bestämde jag mig för att inte göra korten själv utan köpa(och dyra va dom puh). Problemet med mig är att jag alltid måste fundera en stund över vem som skall få vilket kort. Vilket motiv, färg ja allt möjligt sånt som ingen annan kanske tänker på.

Sen är det ju dom där adresserna. Folk flyttar runt och skickar vänligen den nya adressen men så placerar man förstås lappen med adressen någonstans eller så raderar man meddelande. Nu hade jag hela adress boken borta (låter ju lite väl gammalmodigt) och paniken slog till. Angsten..jag skriver bara efternamn och stad..det kommer nog fram. Nu har jag alla kort färdigskrivna och förhoppningsvis postade imorgon...eller torsdag..eller fredag..det där postande är det absolut svåraste i mitt liv just nu.

I nästa år kanske jag inte alls skickar något kort. Jag kanske betalar till någon välgörenhet. Det känns ju lite konstigt att skicka kort i en tid då knappt någon skickar brev. Hur roligt är det egentligen att få ett kort där det står ett namn(tvinga mig att skriva en hälsning i år, lyckades inte med alla..hjärnsläpp)

Nu kommer jag aldrig mer att få ett kort har jag på känn..

Dessa snygga julkort vill man inte ens posta
Du kan också köpa dem på : http://www.etsy.com/shop/Pappershandel?ref=search_shop_redirect

Inga kommentarer: