fredag 27 december 2013

Cupsolo

Jag är nog lite svag för köksmaskiner. Speciellt köksmaskiner som är "nya". Jag äger allt från soda streamer till friteringsmaskin och nu det senaste en Cupsolo som fick bli vår julklapp i år. Där har jag gått och sneglat på dessa kaffemaskiner i månader. Funderat vilken som kan vara bäst och vad lönar det sig att ha en kaffemaskin för 1 kopp liksom. Men så blev frestelsen för stor och nu äger vi alltdå en sådan maskin. Här sitter jag med min Vanilla latte och tänker att den nog säkert är "hälsosammare" än den på Starbucks.


Annars har det varit ett tandläkarbesök idag. Tandvärken som plågat mig nu som då blev värre i julhelgen men tack vare att det inte fanns en fungerande röntgen kunde inte tandläkaren hitta något fel. På måndagen igen och vi kastar i oss burana som om det var karkki.

Dagens två funderingar:

1. Borde min klädfasta övergå till maskinfasta i nästa år.

2. Blir lite förundrad över att det finns så lite kläder/saker  som faktiskt är på rea. Jag menar det mesta är ju sånt som inte funnits i butiken före rean utan någonstans lååånnngt bak i gömman. Eller har jag missat någo?

I mitt kök kunde jag ha:

En röd eller svart SMEG





Inga kommentarer: