måndag 30 september 2013

Wake me up when september ends..

Nu är det höst på allvar, man får klä sig i isbjörnspäls på morgnarna när man susar med peden. Det blir mörkare och mörkare och jag inser att jag behöver köpa en lampa till min cykel. Jag undrar hur cykelfabrikören riktigt tänkt när det inte finns plats för en lampa. Jag får väl sätta på en pannlampa, så när ni ser ett stort festivaltält med pannlampa vet ni att det är jag som susar förbi. Jag tänkte att jag skulle cykla tills snön kommer. Snön borde ju inte vara ett hinder men jag tror inte att det finns plats för en plog på cykeln :). 

Jag tänkte mig en väldigt deprimerande regnig september månad men den var varm och torr. Stort bonus när man rör sig där ute lite mer än andra på min arbetplats ;). På helgen packade vi bort sommaren. Jag slängde blommorna(borde säkert ha gjort det tidigare), tog in bordduken (som  oftast låg i en hög under bordet), hängde lyktor och sopade terassen som en galning. Bra att hösten är här för nu får man lite tid med innesysslor. 

Rubriken till detta blogginlägg skrev jag i början av september när humöret inte var på topp. Nu såhär med facit i hand så minns jag september månad som förkylningensmånad, både jag och min andra hälft har snorat ikapp. Annat jag minns är: 

2 års kalas hos guddottern 

Äppelskörden 

Äppelmos för hela vintern 

Badtunne kväll i Vörå 

2 års kalaset 

Havtornsskörden 

En vacker kväll vid vattnet.

OCH SÅ HAR JAG BLIVIT FASTER. 29.9. Har bara sett brordottern på bild ännu. 

Inga kommentarer: