söndag 6 oktober 2013

Money talks I

En slapp söndag börjar gå mot sitt slut. Den här helgen har jag gjort ingenting, hade stora planer på att baka kanelbullar eftersom det var kanelbullansdag på fredagen men det blev inget. Istället gick jag på en långpromenad. Undrar vad som har hänt mig när jag fryser hela tiden. Hade hur mycket kläder som helst på mig. Dessutom lekte jag cool med min solglasögon och förstås försvann solen. Det är extremt coolt att gå omkring i solglasögon i mulet väder.

I nästa vecka börjar jag jobb nr 2(har ju redan jobbat lite i veckan). För att klara mig ekonomiskt behöver jag ha 2 jobb. Det känns helt ok men åt andra sidan kanske jag skulle klara mig med bara ett jobb. Jag har klarat mig med ytterst lite pengar den här sommaren. Skulle jag ha varit så sparsam hela året skulle jag inte behöva ha jobb nr 2 . Men nu är jag inte av den smartare sorten.

Hur som helst så är det inte roligt att inte ha pengar. Visst finns det annat som är viktigare i livet(vilket jag bara kan komma på hälsa för tillfället) än pengar. Men pengar gott folk är viktigt. Jag inbildar mig att detta är en tillfällighet att jag har två jobb. Men det kan ju mycket väl vara min framtid. Jag har ju trots allt inte ännu haft ett fastjobb på mina över 30 år. Jag har jobbat sedan jag var 23 år men aldrig haft ett fast jobb. Ibland suger tanken av att det här är mitt liv och det är inte en stor tröst att höra att jag har jobb i alla fall.

Har man sen för mycket pengar så bränner man av dem säkert ännu mer och det ställer bara till problem det med. Ibland går jag och undrar om jag skulle bli blåst om jag vann en större summa pengar?! Som jag ser det nu så skulle många av mina problem lösas med en större summa pengar. (Ja den skulle inte väl behöva vara alltför stor)

Det finns mycket att säga om pengar och konsumtion så jag återkommer i ämnet någon annan dag. Egentligen ville jag bara säga att den här veckan börjar jag jobb 2. Lämnar er här med AC/DC:s money talks..kommer inte riktigt ifrån att dessa herrmäns konsert eventuellt har varit den bästa jag varit på någonsin.


Inga kommentarer: