måndag 2 september 2013

Jag kan inte bli Miss Vasa..

..för jag är inte tillräckligt lång. Jag är nog säkert inte tillräckligt vacker eller ung heller. Jag ser nog alltför sliten ut för att vara Vasas ansikte utåt. Jag är ingen Miss. Jag anser att alla vasabor borde kunna bli representanter för Vasa. En glad pensionär (med liverfarenhet av Vasa), Mamman, pappan, systern eller brodern. Varför en "miss" tävling där man dessutom vill att representanten skall klara sig internationellt och behöver då vara 1.73m. En miss tävling känns så 1980-tal. Det känns som om vi har gått vidare...att  jag som vasabo vill bli representerad av en person. Inte ett kön eller utseende. Det känns bara dumt att ha en tävling där alla inte kan vara med. Fy för Vasa. 

Annat..September öppna dörren och augusti fick gå in lite tidigare på kvällen.

Ska Miss Vasa ha denna banderoll? 



Inga kommentarer: