söndag 8 september 2013

The thing that should not be

..en helg är snart i historien. Den här helgen har vi sysselsatt oss med trädgårdarbete. Gräsmattan skall bli frodig. Vädret har varit underbart och fortfarande har vi inte ätit inomhus. Eftersom allting är så idylliskt måste jag bara kläcka ur mig några saker som irriterar mig just nu. Jag lovar inga flere klagovisor i september efter detta inlägg.

1. Folk som hurrar för Rysslands homofobi politik. Folk som fortfarande tror att homosexualitet är en sjukdom som går att bota med bön. Nej, ta nu vakna upp till 2013 talet människor. Det är löjligt att påstå att Gud älskar alla och att alla är lika värdefulla om man inte kan låta alla människor vara med i leken. Det är dessutom sinnesjukt att hurra om man inte vet hur homosexuella blir behandlade(misshandlade) i Ryssland och inte bara där utan också annastans i världen.

Nej men låt oss tycka att vissa människor kan man slå. 


2. Att ta bort 2 röda dagar. What? Ska vi arbeta dygnet runt sju dagar i veckan? Avbrott vet väl alla att är bra för både kropp och själ. Vi kan ju lika bra sluta med helger också( det har vi väl egentligen redan gjort) och låta alla jobba, jobba, jobba..
Keep calm and fly like Jesus 

3. Idol. Hatar att jag sitter och tittar på hur folks drömmar slutar i tårar. Vem säger att Baggarna och Barden är de ultimata Gudarna inom musikbranchen.

The almighty? 



4. Voice Kids och Junior masterchef. Jag har inte sett något av programmen men varför skall barn  tävla i sånt som hör till de vuxnas värld.
No 

No


...har mera jag irriterar mig på men nu får der vara slutklagat för nu.

Bilder från helgen:
Fiskmarknad 

Stundarsgrisar 

Ljus

Trädgårdsarbete


Inga kommentarer: