lördag 16 mars 2013

Solglasögon

Det har varit oförskämt vackert väder de senaste dagarna. Fastän termometern har gått ner till kring -20 grader på nätterna har "värmen" på eftermiddagarna kompenserat kölden. Idag har jag druckit kaffe på terassen första gången år 2013. Skönt.

Eftersom solen och snön gör det omöjligt att vandra runt i vanliga glasögon så har jag grävt fram mina solglasögon. Solglasögonen har sannerligen inte behövats i Januari-Februari. Jag köpte nya glasögon på hösten och fick lite mer styrka där emellan bågpartiet. Mina solglasögon har fortfarande min gamla styrka och det känns som om jag skulle vara 1.30 lång när jag har dem på. När jag sen byter till mina vanliga glasögon känner jag mig 2 meter lång. Lustig känsla.

Idag har jag hunnit med mycket. Har simmat och promenerat längs stranden. Har slöat i solen med en kopp kaffe, har slöat inomhus i soffan med datorn (vilket känns skämigt i detta väder).Funderar nu att ta promenad nr 2. Ifall den här helgen är den sista soliga i historien.

I väntan på nya solglasglasögon. 

Inga kommentarer: