söndag 17 mars 2013

Påskhäxan

Jag är lyckligt lottad och får vara ledig hela påskhelgen. Får besök av parenteserna på påsken och har därför mentalt förberett menyn i huvudet. Tänk att få göra mat för flere än 2 personer. I år känns det bra med påsk. 

Godiset till påskhäxorna är också inköpt. (som om godiset skulle ta slut). Jag tror jag aldrig har haft påskhäxsbesök. Själv for man omkring i höghusen på de ekenäsiska gatorna. Extra mycket godis fick man då man hade lillebror med. Oj vad söt han var ansåg alla gamla tanter och godiser flöda. Sen kom tanten som gav russin. Dit for man inte en gång till. Tänk vad mycket gratis godis och PENGAR man fick för några timmars arbete.(Vill minnas att jag kunde samla ihop en 40mk i pengar)  Jag funderade lite före jag bad C att ta med godis från båten till årets häxor. Ska jag stöda barnens  diabetes eller jag ge pengar? Tänk vad alla gladeligen ger en liten slant till påskhäxan men inte åt han/hon som frågar efter det på gatan. (Jag är så lika som alla andra). Jag kommer att ge godis till barnen. De får ju frisk luft i alla fall :D. Nu vill jag inte övermoralisera barnens påsk. Mera godis åt alla. Inga russin, apelsiner eller bananer. Godis. 

Påsk är ägg. Ägg är liv. 


Min bror. Undrar om han skulle va pop bland tanterna ännu. 

Inga kommentarer: