söndag 10 mars 2013

Den där fastan

Det är den 25 dagen i fastan idag. Det betyder att jag snart har varit utan allt onödigt som jag sätter i mig och på mig i nästan en månad. Det ser ut som om det i år igen blir en lyckad fasta. Om 15 dagar vet jag om jag uppnått mitt mål.
Svårast är det då man kommer på nödvändiga saker som man borde köpa men som inte kan köpa eftersom jag inte köper annat än nödvändig mat om dagen. Men man vänjer sig. Jag måste ju tänka att så här ser mitt liv ut som arbetslös. Då har man inte råd med saker i överflöd.

Överflöd. Tänk vad mycket onödigt man samlar på sig med åren. Man märker det när man flyttar. Jag har flyttat 10 ggr i mitt liv och varje gång är det sopsäckar med saker som inte kommer med till följande bostad.

Jag försöker verkligen att inte köpa onödiga saker. Jag tycker att jag har lyckats bra. (Okej förutom skorna) Under fastan är mitt mål att klara mig resten av året med en mindre budget (nu pratar vi inte svält budget)Ifjol köpte jag inte något extra före långt in på sommaren. På sötsaksfronten var det dock annat. De ska jag försöka ändra på i år.

Saker som jag faktiskt behöver just nu är:

Har brustit redan men ve att jag köper nya nu under fastan. 

Ett par träningsbyxor. 

Simglasögon 
Krukor både till växter och pennor 

Solglasögon..eller clips till solglasögon. What to do? 

Jag har påskat till min blogg. Jag vill gärna dra fram gula och lime färgade saker just nu..färg i den bittra vintern. Jag la märke till att bilderna inte syns i många inlägg. Ska försöka åtgärda det under kommande vecka. 

Inga kommentarer: