lördag 2 mars 2013

Jag förstår inte...

..1.a)  varför en 3-5 åring skulle behöva en egen mobiltelefon. Rör sig 3-5 åringar ensamma och behöver skjuts någonstans ifrån?
b)  Varför jag är udda när jag svara att 13-15år är en passlig ålder för att ha en egen mobiltelefon.
c) Varför den som är ensam ut och gå pratar i telefon.

..2. a) varför det är så tomt på gatorna när jag är ut och gå. Var är alla barnen? Alla föräldrar med barn? Ingen skillnad om man går ut och gå på vardagen eller veckoslut. Lika tomt som om man skulle ha släppt en atombomb och jag är den enda överlevande.
 b) Varför det bara är 30 åringar i isrinken
c) varför grannen har 100 pulkor men ingen använder dem...

...är frisk luft giftigt? Har jag missat någon väsentlig klimatinfo? Är mobiltelefoner leksaker?

3. ..varför vbl har rubriker som "du kan själv rädda världen?". Vem skulle rädda världen? Gud? Batman? What you do in life echoes in eternity. Det är nog bara så att var och en av oss ska dra sitt strå till stacken.




Det finns mycket mer jag funderar över..men det tar vi en annan gång.

Inga kommentarer: