torsdag 1 januari 2015

VinterEkenäs och den där utmaningen 2014

Jag tror jag håller på att bli duktigt gammal då vädret påverkar mitt humör. Vi fick precis vad vi önskade en vit jul men nu är det Mars/April feelis så det stinker om det. Helt ärligt så behöver jag inte snö heller. Lite is kunde vara bra så jag kunde ta ut skridskona och luftas och eventuellt skada lekamen.

Vi firade julen i Ekenäs och på den traditionella juldagspromenaden tog jag dom typiska Ekenäs bilderna (och visst är det idylliskt):

Ekenäs kyrka framför näsan. Skitvikin bakom ryggen. 

Den berömda skitvikin. 

Hemma hos föräldrarna. Inför julmiddag. 

Gamla stan.

Från terassen. Papp mins home made girlang. 

Ännu lite julbilder. Dessa adventsnummror är hur praktiska som helst. Man kan byta
färg på ljusen, sätta dom i vilken kruka/fat som helst. Och år 1234 kan man ha dom framme hela året. 

Ekenäs kyrka sett från Basa torget. 

Mommo in the house. 

En selfie med rött hus i bakgrunden. Den här platsen var dagens selfie hörna. Tog inte bild av alla selfie fotograferna.
Ifjol utmana jag mig själv och såhär såg listan på utmaningar ut: 

1. Fortsätta klädköpfastan året ut.
2. Simma två gånger i veckan.
3. Lära mig att göra en gif.
4. Något riktigt onödigt och störande: Ta en selfie i veckan. Ha ha.
5. Sockerfasta under påskfastan.
6. Gå med alla skor jag äger. Annars säljer jag bort dem i Januari i nästa år :D

1. Klädfastan. Den har väl lyckats rätt så bra frånsätt att jag köpt alltför mycket klänningar. Av dom 8 plagg jag inhandlat under året är 5 klänningar. Sen har jag köpt kläder som jag faktiskt behöver till förstås som träningskläder och sånt..Vill inte träna naken eller i dåliga kläder.
2. Simmning. Nej nej nej. Jag har simmat alltför lite. Det har nog mera blivit 1 ggr i månaden. Usch fy för dålig simmningsmoral.
3. Jag kan göra en gif.
4. Tror att jag nog tagit en selfie varje vecka. Jag är en störd person.
5. Sockerfastan höll till skärtorsdagen. Men jag höll mig bara borta från synligt socker.
6. Gå med alla skor jag äger. Jag kommer att sälja bort 8 par av mina skor. 14 par har jag lyckats gå med. Och min kärlek för skor den bara växer ;)
Jag har ju nästan klarat av alla mina mål. Nu ska jag fundera ut flere utmaningar för 2015. Tror att det blir bättre att börja utmaningen 2.1.2015. (Ursäkta att denna text är mindre än övrig text) 







Inga kommentarer: