måndag 12 januari 2015

Att komma överens med måndagen

Jag kan inte komma ihåg när måndagarna blev svåra att komma överens med. Jag har aldrig hoppat i taket av att gå till skolan i min ungdom men inte hade jag banne mig svårt att komma upp på måndagen. Jag får inget gjort på måndagar. Någongång för några år sedan var till och med lediga måndagar jobbiga. Kanske för att jag aldrig riktigt fick ha ledigt. Alltid någon gammal arbetsuppgift som hängde kvar, något att uppdatera eller något att ändra. Idag gjorde jag misstaget att jobba på min lediga dag (det var bara typ 2 timmar) och så kom den där måndags deppen igen. Den här gången räddades den av solsken. Solen som gör så mycket gott för själen.

Jag önskar att jag kunde få tillbaka den där måndagskänslan jag hade för 10 år sedan. Att inte känna mig så värdelös just på måndagar då jag inte får något gjort utan bara planerar hur jag ska få veckans timmar och räcka till. Kanske om jag kämpar lite till. Försöker fördela arbetet bättre över veckorna.

Sen önskar jag bra väder på måndagen och när jag har ledigt så har jag ledigt om det nu sen är så är att jag får sparken för att ha ledigt när jag har ledigt.

Det här året har faktiskt bara haft en måndag ännu. Förra måndagen gick ju riktigt bra.

+ denna måndag :
1. Morgonpromenad (kl 9 är det inte många själar i farten)
2. Solsken
3. Zumba och 20 000(och då är ju dagen inte över ännu)

- denna måndag:
Att jag föll i jag måste jobba träsket.


Random bild. Sonne, 

Inga kommentarer: