fredag 2 januari 2015

Utmaningar 2015 och en nästan fettfri äppelkaka

Vi lever i den andra dagen av det nya året. Jag återförenades med simhallen. Alla morgnar tränar simmarna i banan brevid och det känns som om man inte kommer någonstans. Men eftersom mina armar hänger vid knävecken så gjorde jag bra ifrån mig.

Bestämde mig för att inte ge några nyårslöften i år. Sen ångra jag mig och tänkte att någon utmaning måste jag ha. Om int annat så att skriva om. Här kommer listan:

1. Simma 1 ggr i veckan.
2. Cykla 2500km och vinna kilometrikisa.
3. Äta godsaker bara varannan vecka (jämna veckor eftesom jag nu ha svept i mig nyårschips och godis)
4. Fasta(måste fundera vilken typ av fasta jag ska köra i år)
5. Skriva ett blogginlägg i veckan.
6. Göra klart listan(här på bloggen) med de 30 utmaningarna som jag började i juli.
7. Fortsätta fota 100 positiva saker. (20 blev det ifjol så  80 bilder kvar)
8. Gå ner 10kg i vikt.
9.  Ha en positivare attityd till måndagar.
10. Köpa endast 1 par skor. (Här talar vi min passion stiletter) Måste inskaffa vinterstövlar och nya länkare men det må vara förlåtet.
11. Fortsätta klädfastan.
12. Pröva på ett nytt recept varje månad.

att vamos med utmaningen bara 
Idag har det varit riktigt duktigt tråkigt väder så jag svepte ihop en äppelkaka när jag kom hem.
Den är så enkel. Man slänger 2 äppel i en påse med kanel,socker(om man vill) och kardemumma. Äpplena ha man då skiva förstås. Så låter man dom gosa sig där i påsen medan man slänger 3 ägg, 2 dl socker, 2 matskedar vatten, 2 matskedar smör (riktigt förstås) 2 dl mjöl och 1 tsk bakpulver i en bunke. I just den ordningen. Sen degen och äpplena i ugnen 35-40 minuter på 175 grader och du har en hälsosam kaka. (Tror vi alla fall ;) )

Så lite pudersocker på kakan. Aj aj va fin den e. 




Inga kommentarer: