tisdag 6 januari 2015

Mat&Vin

Jag har så svårt att slänga tidningar. Jag tycker tidningar är alltför dyra att slänga i papperssamlingen. Jag vill använda mina tidningar tills det inte finns knappt något kvar av dem. Inrednings och mode tidningar hittar man alltid bilder och text till kort. Sen skänker jag en del tidningar till mitt jobb förstås där vi pysslar lite mer än vad man hinner hemma.

Nu när jag inte köper inredningsgrejer mer(högst antagligen en grej i året) så köper jag inte tidningarna heller. Nu känns det också bättre att ge bort tidningarna när man inte känner sig inspirerad av dem. Vill inte ens gå in i en inredningsbutik för där finns så mycket onödiga saker.

 Mode har aldrig riktigt intresserat mig så varför Elle har fastnat i min hand vet jag inte. Däremot så är jag just nu svag för bak och mattidningar. Lantliv och hembakat beställer jag på och nu känns det som om det ska bli annan mat än det vanliga och att jag ska idka mera bakterapi.

Testat 3 recept från denna tidning. Gå och köp den. 

En finsk tidning herkku Leivonta har jag köpt. Den kommer inte så ofta och är billig. (4,95) 


Lammfärslasagne (lite dåligt med lammfärs bara) 


Chevre, pepparost och honung till lammfärslasagnen 

Ribs mitt i vintern 

Bada ribs med kanel, stjärnanis och lagerblad 

och där har vi Honungsmarinerade ribs med kanel. Från Mat&Vin nr 1 2015. 

På nyåret gjorde jag fint på jobbet. Där i en skål finns kex från hembakat. Mera om dem en annan gång.  

Inga kommentarer: